Tuesday, July 24, 2018

Bangkok 2017 (Birthday Trip) - Wat Pho & Wat Arun

Day 2 - 5 May 2017

lega rasanya lepas dapat keluar dari huru hara kat dalam Grand Palace tu..

lepas tu aku jalan2 area luar grand palace..

jumpak lak org bagi air free macam time marathon tu, aku ingat ada marathon.. tapi takde pun..

aku tanya boleh amik tak, dia kata boleh..

so aku minum je la, dah la tgh panas.. air tu pulak sejuk gila.. so memang best la..hahaha

air tiada kena mengena dengan unsur keagamaan ok (aku nampak botol mineral kat belakang..hahahah)

roundabout gajah

so aku teruskan perjalanan tanpa arah tujuan...

jumpe tempat menarik, aku singgah.. walaupun nama tak tau..

tak pasti nama ape tempat ni

kat dalam ada orang tengah sembahyang kot..

ni kat tepi dia..

Saranrom Palace 

Sak Chaisit Gate
aku jalan sampai jumpe Wat Pho atau nama panjang dia Wat Phra Chetuphon Vimolmangklararm Rajwaramahaviharn atau juga dikenali dgn nama temple of Reclining Buddha.

entrance fees THB 100 kalau tak salah.. dapat free air mineral satu tapi aku taknak minum..hahahaha

Reclining Buddha.. dapat separuh je gambar..

orang orang

jenuh pusing nak dapat gambar full, tspi tak dapat jugak..hahah

landscape yang unik 

gambar raja ada dimana mana

Phra Chedi Rai which contain the ashes of members of the royal family

kagum tengok susunan batu batu tu.. gigih betul..




phra rabiang


Phra Ubosot.. aku masuk jap tengok dorang upacara diorang

pintu masuk Phra Ubosot

dah nak senja - A view of Phra Prang and part of the Phra Rabiang cloister


Phra Maha Chedi Si Rajakarn
 besar jugak kawasn Wat Pho..

dari wat Pho aku jalan kaki ke je terminal feri.. ingat nak amik gambar sunset kat Wat Arun..

tapi macam tak sempat..



dari jauh dah kelihatan wat arun tengah renovation.. sobbssss

chao phraya river

sunset sipi2

hmm... memang renovation besar besaran... nak kena repeat ke?




lepas jalan2 sikit sekeliling wat Arun, kami naik river cruise untuk ke asiatique..

harga THB 15 je..

tiket bot


ni harga untuk river cruse HO-HO.. aku tak naik yang ni..
bersambung...

2 comments:

  1. Tempat tempat gini... Pegi sekali cukup laa.. Mulut lak tak leh nak celupar... Kalu tak... Tak leh tido malam... Ha Ha Ha....

    ReplyDelete
  2. Chao Phraya tu... Elok naik yang tourist punya kan... Kalu naik yg biasa... Bau keti jek... Ha Ha Ha..

    ReplyDelete