Thursday, August 2, 2018

Bangkok 2017 (Birthday Trip) - Chatuchak (Jatujak) Weekend Market


Day 3
6 May 2017 (Saturday)

Destinasi aku harini ke Chatuchack Weekend Market. Market ni memang ada time weekend je. Jangan datang hari lain, memang takde.. kalau ade pun mungkin sikit2 je..

aku naik BTS je dari Wutthakat - Central - Mo Chit.

How to get to Chatuchak Market
SkyTrain BTS get off at Sapan Khwai Station or Mochit Station MRT get off at Kamphaenpetch Station
Bus No. 3,826,27,28,29,34,38,39,44,52,59,63,77,90,96,104,408,112,122, 134,136,138,153,159
Aircondition Bus No. 2,3,9,18,19,28,34,39,44,134,145,153,510,512,513

http://www.bangkok-maps.com/bts.htm



Mo Chit adalah station untk ke chatuchack market. Dari atas BTS dah boleh nampak Chatuchak market ni. memang besar.



ramai jugak orang dalam BTS pagi2 ni
turun je BTS, kene lintas jalan kalau tak salah.. lalu kat Chatuchak Park.. then jumpe lak Chatuvhak Market ni..

ni baru kat luar, belum masuk dalam lagi

awal sangat.. banyak kedai tak bukak lagi

aku penah baca simbolik benda ni.. tapi tak ingat..

aku masuk ikut sini.. Gate 17

magnet fridge.. tengok je.. tak beli pun
so mula2 nak cari makanan..

aku nak cari saman islam.. tapi tak jumpe2..

pastu jumpe 1 group malaysia, tanya dorang kat mana saman islam.. dorang pun tak tau..

so, aku makan je la kat yg aku jumpak.. sebab dah lapar gila.. keluar dari rumah tadi memang tak makan ape2..



rendang daging tu pedas gila



dah kenyang kami teruskan berjalan.. panas gila dalam ni..

layan gambar je la..

aku tak de beli barang pun kat sini sebab aku malas bawak..hahah

pastu dah balik cam biasa la, menyesal..











usya ape tu?

kucing gemok

 

nampak menarik.. tapi dah kenyang










benda penting nak datang sini..

ada kerusi kat sini.. aku lepak je.. dah tak larat jalan.. laki pi jalan sorang

tambah tenaga
dah separuh hari pusing baru jumpak orang bagi map..

nampak tak besar gilaaaaa 


dah ade map baru la boleh cari saman islam..aku google saman islam kedai no berapa.. pastu cari kat map..

aku pun tak paham kenapa sebelum tu aku tak google pun map chatuchak market..mungkin aku tak sangka market pun ada map..hahhaa

tulah orang pesan sebelum travel study dulu, jgan main terjah je..

Alhamdulillah jumpe..

so, makan lagi la..hahah


ramai gila..

kalau tanya direction, memang tak reti la nak explain

menu




order mee tomyam seafood dengan pulut mangga

 tomyum seafood tu memang sedap gila.. penuh seafood.. udang, ketam, kepah dll..

pulut mangga tu pun sedap. mula order 1 je, pastu order lagi satu. 

rasa rugi jgak la takleh makan macam2 kat sini sebab dah kenyang makan nasik td.. macam aku kata la, aku ada malsah tak lalu makan time cuaca panas.. hahaha 

lepastu terus berjalan lagi.. 



menarik kedai ni

syok tengok dia masak paela.. kalau yg foolow IG aku ade la video dia ni masak..

minum beer pakai hidung kalau tak salah..hahah
lama jugak aku lepak tengok chef tu masak paela sebab kelakar.. sambil masak dok balin2 bawang kat orang..

tetiba hujan turun lebat gila...

nasib aku bawak poncho..

ni kat dalam.. tak kena hujan pun tapi malas bukak poncho..hahah

kreatif depa ni

jumpe ramazan kebab, tapi tak selera nak makan kebab

dah senja baru aku gerak keluar dari market ni..

cari tempat makan malam lak..

sebenarnya banyak lagi gambar kat chatuchak ni, tapi tak ingat aku simpan mana... hmmmmm...

bersambung..

10 comments:

  1. Besar giler fridge magnet dia... Kalu SS dah giler kat situ.. Ha Ha Ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak igt tu magnet ke plate.. rase cam magnet.. hahaha

      Delete
  2. Kalu nak senang.. Salman tu dekat dgn menara jam...

    ReplyDelete
  3. jatujak ni... Kalu pegi berkali pon tak kan abis pusing rasanya... Beratus kedai... SS pegi sana pon beli barang yang mmg plan nak beli jek... Kain pasang dia ada kualiti dan sedap dipakai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nina tak beli ape pun.. malas gila nak bawak barang sbb nak jalan merata lagi...

      Delete
    2. Kalu nak jalan merata lagi... better letakkan shoping ujung waktu...

      Delete
    3. tu lah.. tapi pasar ni kan ade waktu siang je.. so terpaksa la dtg jugak pagi2..

      Delete
  4. syukur sgt ms g sini duit sy dah susut... kalau x memang memborong laa sy... :-) salam kenal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah.. saya malas nak memborong sbb malas nak bawak..

      salam kenal..

      Delete