Tuesday, August 4, 2015

Padang - Day 0 - Money Changer

21 May 2015

2 hari sebelum flight ke KL..

kali ni perlu prepare untuk 2 trip direct.. balik je dari padang aku akan transit kat KL sehari then terus ke singapore pulak.. so kene tukar duit siap2 n prepare barang siap2 untuk singapore sekali..

aku igt harini nak gi tukar duit time balik keje (5.30 pm), tapi tetiba partner emergency leave lak.. so aku kene cover OT sampai 6.30 pm.. aku cam dah stress sikit sebab money changer selalu tutup awal..

kul 6.30 pm tepat aku keluar opis,, 1st gi tempat yg aku selalu tukar duit kat beach street tu..

frust!! dah tutup..

then nampak ade money changer opposite yg aku selalu pergi tu still bukak.. so aku gi parking kat parking lot tepi food court tu.. jauh jugak la nak jalan.. takut nak parking tepi2 jalan sbb kawasan ni selalu MPP towing kereta yg parking merata2..

sampai je depan kedai, kedai tutup!!! cisssss


aku cam tak tau dah nak pi mana ni.. last choice terpaksa la tukar dalam shopping complex nampaknya.. tapi sebelum tu aku try luck kat little india.. Alhamdulillah bukak lagi.. tapi rate mahal sikit.. rate dia Rp 1 000 000 = RM 289.. aku dok termenung jap depan MC tu sbb dzulichan punya rate Rp 1 000 000 =  RM 285.. pastu dia tanya aku nak rate brp.. aku cakap nak sama cam DC la RM285 dia x bg.. tp dia bg RM286 kat aku.. so aku ok je la.. taku tempat lain nnt lagi mahal..

lagipun x sempat dah nak survey.. banyak tempat dah tutup..

so untuk trip Padang aku tukar Rp 3 000 000 = RM 858

aku tukar siap2 untuk singapore sekali SGD 400 = RM 1088.00

ok setel. now dah boleh balik packing barang pulak..

siries trip kali ni serabut sikit..

eh tak.. sbnarnya semua trip aku pn serabut sebab jenis last minit baru fikir.. hahahah

trip 2 lepas ni insyaAllah tak serabut dah sbb dah belajar ngan SS..

kikiki...

tq SS sbb banyak bagi tunjuk ajar ku sifu..

tq jugak sbb bagi kat raya kat nina.. hahahahah.. syok oh dpt kad raya



sapa tak kenal SS kan.. fames nih.. hihihii


siap ada duit raya lambang johor untuk dadam.. tq ss

13 comments:

  1. wahhh SS dah jadi tekong travel nampak gayanya... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tekong travel? hehehe tapi nak travel secara sistematik dan serabut-free memang kena ikut style SS kan,..

      Delete
    2. betul tu.. tapi bukan sng nak buat cam SS tu.. hahahahah

      Delete
  2. ehhh ... SS bagi duit raya kat Dadam, kat mummy xdak pun..hehehehe

    ReplyDelete
  3. hahaha.. try mintak duit raya kat SS.. msti dia kasik..

    ReplyDelete
  4. Adusss... Nama ku disebut kat sini... Keh Keh Keh...

    ReplyDelete
  5. argh nk tuka duet yang paling mencabar... nak yang murah.. ehehe... lastime luna tuka rupee... kat johor boleh dapat RM278 utk 1 juta rp... tapi bile nk tuka kat sane jadik mahai.... RM292/1juta rupee.. saba je laa.. >.< takpelah.. jadikan pengajaran...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. kan.. part nak tukar duit mmg menyampah.. kadang2 tu main tukar je la.. tak survey dah sbb dah malas fikir.. heheh

      Delete
  6. RM28 leh dapat 1 juta? MURAH!!!!!! pegi Surabaya on Juai hari tu perlu bayar RM301 untuk dapat 1 juta Rp....sedih

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat kad raya dari SS...semua org kenal SS ni

    ReplyDelete